Hej Igen

Förlåt att jag varit så jäkla tråkig och inte skrivit på flera dagar. Att ha valp är ungefär samma sak som att få barn tror jag. Man får passa den hela tiden och gå upp tidigt på morgonen. Min lilla valp blir busigare och busigare för varje dag som går. Idag är det onsdag och hon är helt galen, hon hoppar och biter efter allt (alla). Som tur är sover hon väldigt väldigt mycket då får man lite tid för sig själv. Nikitia är världens kel gris, så mysig och gosig. Hon älskar att bli klappad och vill inte ligga ensam helst, världens charmtroll. Ibland står man bara och tittat på henne när hon sover, hon liknar en liten svart Nalle. Älskar min lilla puppy. Vi har bott hos min syster några dagar, haft jätte kul o mysigt. Vi har ätit, kollat på sex in the city och tatt hand om Nikita. Min syster är Ace venturas motsats och är inte alls ett fan va djur, men hon har fallit pladask för lilla valpen. När hon säger att hon inte vill ha djur brukar jag säga att det är för att "djur ska inte ha djur" haha.

Helgen var lugn och skön. I lördags var jag bara hemma med killen och hunden. Vi tog det lungt och tittade mest på tv.
Jag lagade mat och testade att göra annas knäckiga äppelpaj, mmm den blev riktigt god. Lite söt kanske. Vill ni ha receptet gå in på pann.blogg.se (recept) Den är väldigt lätt att göra. I söndags var jag bjuden på middag hos med min syster, mina föreldrar var också där. Dem visste inte om att jag hade skaffat hund och jag vet att dem hade tjatat o tjatat om jag hade berättat. Jag var inte redo att berätta så jag sa att jag passade den åt en kompis, vilken kompis frågade mamma? Nilo sa jag! HAHAH sorry gumman;) Mammor är övernaturliga och dem känner än som ingen annan, man kan inte ljuga för sin mamma helt enkelt.
-Är du säker på att det inte är din hund? Skulle inte förvåna mig om det är din hund? (pappa bara skakar på huvet)

Nej då svarar jag samtidigt som jag skrattar och ler med hela ansiktet (kan inte ljuga)

-Jag hoppas det men jag litar inte på dig. Skaffa ingen hund, du ska skaffa ett nytt jobb, eller börja plugga, du har inte plats, du har inte tid, ska du lämna stackaren ensam. BLA BLA BLA BLA (precis som jag förutspått)

Jag fortsatte förneka det och fortsatte att säga att lilla Nikita tillhör Nilo hahahaha. Middagen var för övrigt väldigt trevlig, vi åt fajitas och tårta. Mamma blev helt kär i hunden ( min plan fungerade än så länge) Pappa brydde sig inte så mycket eftersom det var fotboll på tv men han gillade den också. Hur kan man inte göra det? I söndags var hon fortfarande ganska lugn om man jämför med nu. Så igår skulle jag och catrin(min syster) på middag hos mamma, när valpen fortfarande var med oss undrade hon när Nilo skulle hämta den (haha).Mamma trodde på mig nu och jag tänkte att jag berättar att valpen är min nästa vecka, eller nåt. Vi sitter och pratar om när och hur länge man kan lämna en valp ensam, jag sa att vi kunde testa att lämna henne i 5 minuter till att börja med. Nej säger Catrin, - Inte här, bättre att börja vänja henne hemme hos dig, där hon ska bo. 
 
(JAG) - MEEEEEEEEH Catrin (samtidigt som jag skrattar)


(CATRIN)- HAHAH Oj förlåt

(MAMMA) - VAAAAA (kollar argt på mig) Du är dum i huvudet.

SÅ blev det kaos och lite konstig stämmning hemma hos  mamma. Men det kanske var lika bra, undrar bara hur pappa ska ta det nu.Mamma började predika och tjata, men jag hade svar på tal och förklarade hur bra det kommer bli.
Konstigt nog så var inte hon sur sen utan helt tvärtom, jag var väldigt noga med att gå ut med valpen för min mamma är extremt pedantisk. Så nu är allt frid och fröjd. Kul att slippa gå runt o smyga och ljuga. Den enda lögnen jag har kvar är när mamma frågar vad valpen kostar. HA HA, det är så när man har en polsk mamma. Dem slutar aldrig tjata och lägga sig i.Min moster och mina kusiner var ju här nyligen och då insåg jag något jobbigt. Min kusin är 35 år men fick inte köpa det hon kände för, inte utan sin mammas hjälp eller åsikt. GOD! Nån som känner igen sig???


I måndags var Anna i angered med sin söta flicka. Vi var på cafe bagdad en stund Nikita var också med. Hon låg i sin väska och sov hela tiden. Alicia är såååå himla söt, knubbig har hon blivit också. Riktig bebis. Jag längtar tills hon börjar prata och gå. Jag tog massa fina kort, men dem får ni se imorgon. Alltid lika roligt att träffa dem. Kul att vi har kontakt igen.

Nee nu måste jag gå ut med Nikita, hon har precis vaknat. SÖÖÖÖTIS!!!

Puss//


Kommentarer
Postat av: anna

hahahaha nu har jag suttit och harvat. jag ser framför mig när catrin försäger sig till er mamma hahahahaha jag döööööööööööööööör hahahahahaha. Tycker också det är underbart att vi har kontakt igen. Chrille sa till mig häromdan efter vi hade pratat i telefon: Det är kul att vara kompis med Tess igen va? Jag ba aaa han ba jag märker det hahaha. Våra normala telefon samtal. Saknar er brudar. Och nikita. lilla fisen. pussssssssss

2008-11-19 @ 22:28:57
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: anna

Nu ska jag gå till den säng ock lägga mig. Vi ses på den advent. Men vem vett, kanske inan tillockmedd!? Eller på den kanaaaadaaa!!!! Vi kan prata i den helg! Hejdaaa!!!

2008-11-19 @ 22:30:57
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: nilo

Hahahah skrattar

2008-11-19 @ 23:56:56
URL: http://nilom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0