Sjuk!

God morgon!
Jag vakande upp med halsont och feber, hela huvudet känns tungt och jag orkar knappt hålla mig vaken.
Tråkigt att må dåligt när man har gäster, man ska ju orka vara social och hita på saker. Sen finns det massa gott som man gärna vill känna smaken på. Usch har redan gått upp i vikt, massa gott varje dag har jag ätit. Får väl skylla mig själv men ändå man blir så arg. Känner mig fet och äcklig, ha ha har pms också som förvärrar allt. Jag känner mig som en blek-fet ballong med hösnuva. Not a good combination!
 
Så Obama vann- Fan va bra. Hoppas det blir förändringar nu. Men man vet aldrig vad makten kan göra med en människa, vi får helt enkelt hoppas på positiva förändringar.



Här är lite tips som sägs lindra förkylningen. Får se om jag prövar några;)


- Pressa vitlök och blanda ut det i lite mjölk. Tillsätt 1 msk honung.

- Hemmagjord svartvinbärssaft.

- Oleum Baseleum, droppa några droppar på en sockerbit och ät upp eller smeta lite på bröstet.

- Har du umgåtts med någon som är förkyld? Gå omedelbart hem och blanda ut lite salt i ett glas och gurgla halsen. Du kan dessutom hälla i lite av lösningen i näsan. Snyt dig efteråt!

- Stoppa en vitlöksklyfta i vardera näsborre.

- Blanda rå lök i ljummet öl. Drick!

- Koka ½ l vatten och 1 tsk anis i fem minuter. Blanda i 1 tsk timjan och låt dra i tio minuter. Blanda i lite honung och drick.

- När du känner att förkylningen är på gång; ta två brustabletter med c-vitamin och blanda i ett glas med lite vatten. Gurgla halsen och svälj.

- Prova varm öl med honung och en liten skvätt konjak.

- Varm glögg   

- 1 glas mjölk med 1 krm vitlökspulver i funger alltid! Borsta tänderna efteråt!

- En kopp kallt kaffe med dillkvistar i. Koka kaffe, kyl det hastigt i kylskåpet, klipp sen dill ner i drycken.
Drick/ät den med mindre sked.

- 1 pilsner, blanda i 1 tsk malen ingefära och 1 msk socker. Värm upp och drick så varmt som möjligt. När du gjort det; Gå och lägg dig!

Nu ska jag kolla på våra bästa år // puss o kram


Kommentarer
Postat av: anna

asså.. du med din stackare,, krya på dig gumman puss

2008-11-05 @ 13:46:42
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sara

Krya på dejj lilla pensionär!! Love YA!! Ses snart =D massa goa tjejismyys o leka me hunden hihi!! SWEETS saknar oss haha

2008-11-05 @ 14:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0